Obserwatorzy

19.8.11

Fenomen Mentalle.


Witajcie kochani. Dzisiaj chciałabym się zająć sprawą, która od jakiegoś czas mnie zastanawia. Mianowicie ten artykuł chciałam poświęcić pewnemu, dobrze znanemu wszystkim, blogowi. Pewnie znaczna część naszych czytelników codziennie zagląda na szafiarskiego bloga Patrycji i Maćka. I tu się zatrzymam po raz pierwszy. Wiele osób wciąż uważa, że to Maciek jest "założycielem" Mentalle, a Patrycją zaprosił do współtworzenia tej strony, lecz jest odwrotnie. To Patrycja zapoczątkowała "Biblię stardollowych szafiarek". Oto dowód :

Otrzymałam od Magdy tego bloga. :)
Zmieni się tu sporo.
Na stardoll'u jestem Bysia15, a blog należy również do Maćka (Ninka_doll)
Pozdrawiam ;3


To pierwsza notka na blogu. Oczywiście, autorami od samego początku byli oboje, ale to Patrycja dostała bloga. Maciek okazał się kapitalnym partnerem i wsparciem, co możemy zauważyć nawet teraz.

Przez bardzo długi okres, na Mentalle tylko we dwoje dodawali stylizacje. Nikt nie narzekał, wcale nikomu nie było za mało. Blog umacniał się i zbierał coraz więcej obserwatorów i czytelników. Po pewnym czasie blog był nie tylko świetnie rozpoznawalny, ale i niesamowicie popularny. Użytkownicy wchodzili tam kiedy tylko znaleźli chwilę, gdyż oglądanie stylizacji tej dwójki napawało weną i goniło do stworzenia własnej, niepowtarzalnej kreacji. W końcu same oglądanie nie wystarczało ! Coraz więcej osób chciało zamieszczać swoje stylizacje na takim blogu, a skoro dostanie się na Mentalle graniczyło z cudem, zaczęto tworzyć blogi na jego wzór.  Nawet nazwy były niesamowicie podobne. Układ bloga, sposób pisania czy zamieszczanie notek również łudząco przypominały bloga. KAŻDY CHCIAŁ MIEĆ SWOJE MENTALLE ! Niestety, mało komu, a właściwie nikomu to się nie udało. Żaden blog nie dał rady pobić popularności i oglądalności "Biblii".

Z czasem okazało się, że 2 pary rąk to za mało. Na blogu zaczęli pojawiać się nowi redaktorzy, z początku, bardzo zdolni ludzie. Zmieniło to trochę bloga w oczach czytelników, ale popularność nie słabła. Dziennie pojawiało się kilka stylizacji. Niestety, im dalej w las, tym nowi redaktorzy przyjmowani na bloga, nie zadawali tak jak ci poprzedni. Ich stylizacje okazywały się albo "przeciętne" albo " bez wyrazu".

Tak samo jak z redaktorami, było z nagłówkami. Na samym początku na blogu widniał nagłówek Miss_Katte, utrzymany w brązach o niezbyt dokładnej technice. Przyszedł czas, że praca się znudziła. Następnie na dość długi okres na blogu ukazało się "dzieło" magdomilowicza. Fajna kolorystyka, klimat i te flamingi. Kiedy praca zniknęła z afiszu, nagłówki zaczęły się zmieniać jak rękawiczki. Każdy był nawiązaniem do wildfoxa. Niestety na większości był sam Maciek.. Aktualnie na blogu jest praca Gbbbe, gdzie możemy zobaczyć całą dwójkę.

Mentalle ewoluował, jak każdy blog. W sercach tych najdawniejszych czytelników zawsze pozostanie te "pierwsze" mentalle. Zdolna i doświadczona ekipa, która tworzyła stylizację z pasją.

13 komentarzy:

patrycja pisze...

Genialny...

Anonimowy pisze...

Genialny i w 100% prawdziwy.
Ja jestem obserwatorem bloga Mentalle parę dni po rozpoczęciu i widziałem każdą notkę, kłótnie, pożegnania, powitania, zmiany, castingi, konkursy, stylizacje. Na początku to na blogu było znakomicie jak wisienka na torcie, były stylizacje, mk, komentarze, okej, dobra. Lecz tak jak pisała Agnieszka zaczęto przyjmować nowe osoby. I był skład Ninka_doll, bysia15, Miss.bou i Niecierpliwa (kolejność nie ma znaczenia), i było dobrze dosyć dużo, lecz gdy Niecierpliwa odeszła zaczynało się zapowiadać na deszcz bo po jakimś czasie znowu był konkurs na redaktora/kę i Maciek napisał że sprzedaje konto itd.
Więc przyjęto nowe osoby, przyznam szczerzę kiedyś wchodziłem na ten blog więcej niż po 3,4 razy a teraz? Raz, czasami raz na dwa dni. Dlaczego? Bo moim zdaniem jest za dużo osób. Bez urazy ale stylizacje są gorsze od tych co były. To znaczy nowe osoby. robią stylizacje że tak powiem dno i kanał. Nie podobają mi się, ale to nie tylko moje zdanie, bo czytając komentarze było co raz więcej negatywnych, a to do tego nie pasuje, a to mi się nie podoba a tamto.
Podsumowanie:
Blog zeszedł na psy, nie obrażając tych wspaniałych istot mam na myśli psów. I receptą jest wywalenie wszystkich i zatrzymanie się na takim zestawieniu grupy, czyli redaktorów. Powinna zostać Patrycja, Maciek i Paweł, a reszta za drzwi. Bo ten blog może się jeszcze bardziej zmarnować.

*Jeżeli obraziłem kogoś z nowych redaktorów to się niech nie obrażają, to jest moja opina, to jest polny kraj i mogę pisać, podawać moją własną opinię, jeżeli są mądrzy to zrozumieją to. Decyzja należy Do Maćka i Patrycji.

Anonimowy pisze...

*... wolny kraj ...

niecierpliwa pisze...

W końcu ktoś przedstawił całkowitą prawdę. Powiem szczerze - dziękuję za ten artykuł. Dziękuję, że się pojawił. Osobiście denerwują mnie kolejne blogi na wzór Mentalle... to się robi nudne! Kolejny nowy blog, kolejna inspiracja (?) (o ile nie kopia).

niecierpliwa pisze...

Brakuje mi starego Mentalle..

honia pisze...

Tak jak xxemowaxx oglądam bloga od samego początku. Pamiętam post Patrycji czyli 1 post. Cieszę się, że taka notka się pojawiła i chociaż mam bloga szafiarskiego sd, wiem, że Mentalle jest jedynym blogiem, który będzie w pamięci każdego stardollowicza. Ale także nie zapominam o tym, że może kiedyś za 20-100 (xd)lat blog Mentalle upadnie i wtedy na pewno zrodzi się historia innych.

modna566 pisze...

masz racje ; )

MisterSzymon pisze...

Uh, cieszę się niezmiernie, że ktoś to w końcu napisał. Ja wiedziałem o tym wcześniej, tak jak sporo osób, ale nikt jakoś o tym nie mówił... Mam nadzieję, że po tym poście Maciek i Patrycja wezmą się ostro za Mentalle i wtedy ten blog odrodzi się na nowo. Takie jest jedyne rozwiązanie.
MisterSzymon

Edhilvarel Toguiltur pisze...

Popieram Was wszystkich.
Chociaż nie obserwuję bloga od samego początku, przeglądnęłam te pierwsze stylizacje... To były stylizacje! Wiem, że może mnie ktoś nie znać, ale moim zwyczajem wyrażę się cytatem... "Niech żyje wolność słowa i wyznania!"

Pozdrawiam.
alejaja5000

Sylwia pisze...

Świetny artykuł. Śledzę mentalle od początku. Wtedy było najlepiej. Tylko Patrycja i Maciek. Choc obecni redaktorzy ni są źle, często tworzą dobre stylizacje. Zgadzam się z Wami.

Anonimowy pisze...

xxemowaxx masz rację.

Maciek ✌ pisze...

Artykuł jest po prostu świetny c:
+ jest mały błąd dotyczący genezy bloga. Więc zacznijmy od początku, Patrycja dostała tego bloga od Magdy. Zaprosiła mnie do pisania na Mentalle, ale oboje nie mieliśmy pomysłu, jakiej tematyki będzie dotyczyć ten blog. Jako, że Patrycja robi świetne stylizacje, zaproponowałem, że zrobimy coś na wzór mojego poprzedniego bloga szafiarskiego, Neon Lookbooka.
Reszta jest dobrze napisana c:

+ Mój ulubiony skład Mentalle, to ten po pierwszym castingu, czyli ja, Patrycja, Paweł, Zuza oraz Paulina :D

patrycja pisze...

MACIEK TY KŁAMCO JEANY :O
JA TO ZAPROPONOWAŁAM LOL209837467T5793876345983487.WEEŹ NARA.